Followers

Search This Blog

Sunday, March 8, 2009

Sang Kenari sudah hilang sengat?

SEBELUM ini, Kedah cukup digeruni.
Apa tidaknya, Kedah berjaya muncul juara treble bagi dua musim berturut-turut (2007 dan 2008) dengan menjuarai Liga Super, Piala FA dan Piala Malaysia.

Malah kecemerlangan Kedah juga menimbulkan kerisauan setiap pasukan lawan yang akan bertembung dengan skuad Kenari itu.

Lebih menggerunkan lawan ialah kelibat tiga awang importnya iaitu Marlon Alex James, Cornellius Bernard Hugging dan Nelson Sam Martin.

Tatkala Marlon cukup berbisa di jentera serangan, Nelson pula cukup kreatif di bahagian tengah manakala Bernard Hugging kental di posisi pertahanan.

Tidak cukup dengan itu, kelibat bintang muda berkaliber seperti Khyril Muhymeen Zambri, Badrol Bakhtiar dan Mohd. Fadly Baharom menambah lagi sengat Sang Kenari.

Begitupun segala-galanya berubah mulai musim ini apabila Kedah terpaksa melepaskan ketiga-tiga importnya.

Ia sebagai mengikut arahan yang ditetapkan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) untuk tidak lagi membenarkan khidmat pemain import.

Tidak sempat mengesat 'air mata' kerana terpaksa melepaskan importnya, Kedah memulakan saingan musim ini dengan rentak sumbang.

Skuad kendalian Mohd. Azraai Khor Abdullah itu dikejutkan dengan beberapa kekalahan sehingga menyaksikan juara Liga Super itu berada di kedudukan bawahan carta liga pada suatu ketika.

Gelaran juara Piala FA yang mahu dikekalkan juga sudah 'melayang' apabila ditunjuk jalan keluar oleh pasukan berstatus kelab, UPB-MyTeam pada pusingan kedua baru-baru ini.

Kejatuhan Kedah mendapat reaksi pelbagai pihak sehingga ada yang mendakwa skuad Hijau Kuning itu hanya gah apabila memiliki pemain import.

Namun, ada yang mendakwa masalah dalaman yang dialami Kedah musim ini turut menyumbang kepada kejatuhan mereka.


cis...berani depa 2 ckp kt pasukan ksyngan ak cm 2...lex la liga awal lg la...kedah pn cm man.utd gak..lmbt pnas ckit..."PULUN KEDAH PULUN"

No comments:

Post a Comment