Followers

Search This Blog

Thursday, January 14, 2010

Rodriguez kini sudah sah jadi milik skuad The Reds


LIVERPOOL - Pemain sayap Argentina, Maxi Rodriguez kini sah meninggalkan Atletico Madrid untuk menyertai Liverpool.

Rodriguez, 29, yang berpindah secara percuma, menandatangani kontrak selama tiga setengah tahun bersama skuad kendalian Rafael Benitez itu selepas menghabiskan empat tahun di Sepanyol.

"Kami mencari pemain yang memiliki karakter dan mentaliti yang bagus," kata Benitez yang pasukannya kini di tangga ketujuh liga dan lima mata ketinggalan dalam perebutan slot Liga Juara-Juara.

"Dia telah bermain buat Argentina dan Atletico Madrid serta seorang pemain yang memiliki personaliti tersendiri.

"Dia boleh beraksi di tiga posisi, di sayap kanan, kiri atau penyerang kedua. Dia juga seorang yang mempunyai mentaliti positif yang kami cari selama ini.

"Dia boleh mengawal bola dan membuat hantaran dengan baik. Setiap tahun dia menyumbang lima hingga 15 gol dari posisi sayap kanan."

Rodriguez menyertai Atletico dari Espanyol pada 2005, namun tugasnya sebagai kapten musim ini diganti oleh pemain Sepanyol, Antonio Lopez.

Benitez berharap Rodriguez akan cepat menyesuaikan diri dengan gandingan Javier Mascherano dan bekas rakan sepasukannya di Atletico, Fernando Tor- res.

"Dia kenal Mascherano dan Torres dan dia mampu menaikkan semangat beberapa pemain," kata Benitez.

"Saya rasa Rodriguez mampu menyesuaikan diri dengan bola sepak England kerana dia seorang pemain yang bijak dan mampu berada pada posisi yang tepat di atas padang." - AFP

Blog Advertising

No comments:

Post a Comment